Goteborg - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Jennifer Duinkerke - WaarBenJij.nu Goteborg - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Jennifer Duinkerke - WaarBenJij.nu

Goteborg

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

03 Augustus 2014 | Zweden, Gotenburg

Zo, wij zijn in Zweden! Goteborg om precies te zijn. We zitten nu op een 8 persoonskamer en dat is toch wel iets beter dan de kamer met 32 mensen in het andere hostel. Ook hier zijn voornamelijk mensen van onze leeftijd.
We werden begroet door de manager: een dikke, grijze man met een knalrode broek aan. Hij gaf ons een rondleiding en deed trots de deur open naar het washok. Naar binnen komen ging bijna niet door alle zooi die er stond. ‘It’s a bit occupied in here’ zei hij. Understatement of the year. Met benauwde gezichten hielden we ons lachen in terwijl hij uit alle macht probeerde om een doorgang te creëren naar de wasmachine. Uiteindelijk lukte het hem en konden wij daarna terug naar de kamer om even uit te lachen.
Daarna hadden Jis en ik zin om even te relaxen en gingen we Frozen kijken. Onze Duitse kamergenoten vonden het eerst prima dat we het geluid aanzetten, maar na het derde hoogtonige musicalliedje kregen we toch wat geïrriteerde blikken naar ons toe geworpen.
’s Avonds hebben we nog een heel stuk door Goteborg gelopen en eindelijk ons ijsje gehaald waar we al sinds Duitsland over gezeurd hebben tegen elkaar.

Vanochtend werden we om kwart voor 8 wakker door een wekker. Nadat iedereen even geïrriteerd geluisterd en gezucht had, kwam Jis erachter dat het haar eigen wekker was die in het kluisje in de kamer lag. Oeps.
We gingen ontbijten en toen we terug kwamen zat er een nieuwe vrouw in onze kamer. Ze begon direct te vertellen wat er allemaal mis was in haar leven en dat ze in therapie was en misschien wel ging huilen. Nu wil ze steeds weten wat wij voor leuks gaan doen en begint daarna weer over hoe moeilijk ze het heeft. Jis en ik hebben besloten dat we deze vakantie off-duty hulpverleners blijven, dus heeft ze nu een nieuw slachtoffer gevonden. Die heeft zich inmiddels ook bij ons beklaagd. Soap all over the place, haha!
Vanmiddag hebben we een heuse berg beklommen (voor Nederlandse begrippen dan) in het Keiller park. Gelukkig hebben wij een uitstekende conditie *kuch*, maar het uiteindelijke uitzicht was supermooi. We hebben op de top zelfs nog bramen geplukt, gratis eten! :)
Toen we terug kwamen in het hotel raakten we weer in gesprek met een Aziatische man die bij ons op de kamer zat. Hij woont in Oslo en wilde ons wel rondleiden als we daar zijn en we mochten ook wel bij hem slapen. Met alle wijze adviezen van onze bezorgde ouders in ons hoofd hebben we daar maar wat vaag over gedaan en uiteindelijk heeft hij alleen plaatsen opgeschreven waar we heen kunnen gaan. Oh, en ook zijn nummer, heel groot en onderstreept.
Ik denk dat hij na onze lauwe reacties een beetje de hoop verloor. Hij doet nog steeds even aardig, maar heeft wel gezegd dat onze taal de lelijkste in Europa is en onze muziek stom. Als ‘grapje’, maar wij vinden hem nu ook stom.
Morgen gaan we op reis naar Oslo. Het schijnt superduur te zijn, maar we hebben er keiveel zin in!