Onderweg! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Jennifer Duinkerke - WaarBenJij.nu Onderweg! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Jennifer Duinkerke - WaarBenJij.nu

Onderweg!

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

31 Juli 2014 | Denemarken, Kopenhagen

Zo, het is begonnen! Jis en ik zijn het ruige, onvoorspelbare internationale treinleven ingestapt. Met veel ellebogenwerk en pakezelruns naar de begeerde vrije plekjes in de trein zijn we al een heel eind gekomen (hoewel sommige mensen dachten dat we nooit verder dan Utrecht zouden komen haha).
Vandaag was een superlange reis van meer dan 12 uur. We hadden natuurlijk voor geen enkele trein gereserveerd (want dat kost geld enzo), dus moesten we soms in overvolle treinen als echte sloebers op de grond zitten. Soms hadden we extra hard gerend en hadden we een zitplaats veroverd, maar vaak moesten we die met pijn in ons hart (en in onze longen) weer afstaan aan iemand die gereserveerd had. Soms hadden we ook één stoel en vonden de extra lowbudget stoel/stapelstoel uit (op schoot, studenten for life!).
Verder ging de reis prima, we hebben bijna vrienden gemaakt in de trein (een vrouw met feloranje haar en een leuke treinflirt voor Jis).
Toen we in Kopenhagen kwamen, liepen we vanuit het station gelijk een wijk in waar daklozenopvangcentra zaten en waar wat wazige mensen op straat liepen. Gelukkig hebben we na grondig onderzoek (vragen bij het treinloket) uiteindelijk de goede weg gevonden. We verblijven nu in het City Public Hostel, een jeugdherberg dicht bij alles in de buurt (station, supermarkt, pretpark etc.) Er zijn hier een hoop mensen van onze leeftijd en we hebben al geconcludeerd dat de Scandinavische mannen er best wel mogen wezen :)
Morgen gaan we naar het standbeeld van de kleine zeemeermin kijken (tsja, je bent toerist of je bent t niet), Kopenhagen bekijken en naar het pretpark Tivoli. We hebben er zin in! :D