Innsbruck en München - Reisverslag uit München, Duitsland van Jennifer Duinkerke - WaarBenJij.nu Innsbruck en München - Reisverslag uit München, Duitsland van Jennifer Duinkerke - WaarBenJij.nu

Innsbruck en München

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

21 Augustus 2014 | Duitsland, München

19-08-2014
Vandaag stond Innsbruck op de planning. We waren de avond ervoor al even naar het centrum geweest, maar bij daglicht zag het er toch heel anders uit. Het was ook veel drukker in het centrum. De gebouwen en huizen in het centrum zagen er heel tof uit, allemaal met versiersels en kleurtjes. We zagen ook een levend standbeeld die haar hond had meegenomen. Hij had even zielig naar de omstanders gekeken, maar had toen zijn lot geaccepteerd en was gaan slapen. Met zijn groene hoedje met veer op zijn kop.
Een klein kind liep naar het standbeeld om vervolgens aan de jurk te gaan trekken. Het standbeeld vertrok even geïrriteerd een spier, maar werd toen gered door de vader van het kind.
Daarna zijn we nog een heel eind doorgelopen, door een toeristisch winkelgedeelte, langs musea en straatjes met vooral veel eten. Toen kwamen we op een punt waarop de jongen van de vorige avond had gezegd dat er daarna niet veel boeiends meer was. We zagen echter iemand met een Primarktas en Jis ging vragen waar dat was. Juist, daar dus. Hoezo niks boeiends?
We wisten dat we op de goede weg waren toen we steeds meer enthousiaste vrouwen met Primarktas zagen lopen (en wat opgeluchte mannen erachteraan). Toen we vlakbij waren zagen we steeds meer oververhitte vrouwen op jacht en verveelde, chagrijnige mannen die op de jengelende kinderen moesten passen. Yes, that’s our shop!
Na wat ellebogenwerk, nijdige blikken naar andere vrouwen en geduwtrek in de winkel hadden we wel allebei een mooie buit binnen.
Toen gingen we terug naar het hostel om ons supergezonde avondeten te maken: pasta met spinazie en zalm. Ja mams, je mag trots zijn!
De rest van de avond hebben we gewoon rustig aan gedaan, niks bijzonders. Morgen München!

20-08-2014

Vandaag zijn we afgereisd naar München. We hadden een leuke trein met allemaal kleine coupés. Het was wel wat druk, in één coupé lag een hele Indiase familie te slapen, hoofd aan voet. Bij aankomst was het koud en bewolkt, wel wat anders dan we gewend zijn! :(
Het hostel was wel redelijk dichtbij en heel makkelijk te vinden. We sliepen in een 8 persoonskamer en het was allemaal gelukkig schoon en we maakten geen heel dorp wakker als we ons ’s nachts zouden omdraaien (andere hostels hadden nog wel eens kraakbedden).
We gingen gelijk op pad en kwamen tot de conclusie dat München echt veel mooier is dan Hamburg. Hier zijn een hoop oude gebouwen, typisch Duitse huizen met allemaal dezelfde kleur bloemen op de balkons en een supermooie kerk.
We begonnen met een beetje shoppen en wilden toen ergens wurst gaan eten (want we zijn in Duitsland en dan moet dat). In ons geval werd het Weisswurst en het was nog verassend lekker ook.
Daarna zijn we nog naar de Abercrombie&Fitch geweest, want volgens Jis moest ik daar écht een keer naar binnen vanwege de leuke mannen die daar altijd werken. De winkel was donker, met harde muziek en hier en daar een lichtje voor de kledingrekken. Iets kopen en weten hoe het staat in daglicht kon dus bijna niet. Er stond ook een enorm standbeeld van een naakte vent en op de muren waren ook naakte mannen afgebeeld. Heel spannend allemaal. De leuke mannen die er werkten verstopten zich een beetje, we zagen er af en toe één vluchtig voorbij rennen en dat was het. Jis zei dat deze een beetje tegenviel en dat die in Parijs veel leuker is.
Daarna gingen we koffie en thee drinken bij de Vapiano en kwamen door een supermooi winkelcentrum heen met een soort Droomvlucht decoratie. Jammer dat alles al een beetje dicht was.
Daarna zijn we teruggelopen naar het hostel.

Dit was het laatste verslagje van onze Europareis, want morgen gaan we helaas al weer naar huis. Het is wel zeker voor herhaling vatbaar, interrailen is hartstikke leuk! :)