Verona en Innsbruck - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Jennifer Duinkerke - WaarBenJij.nu Verona en Innsbruck - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Jennifer Duinkerke - WaarBenJij.nu

Verona en Innsbruck

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

19 Augustus 2014 | Oostenrijk, Innsbruck

16-08-2014
Om iets voor 8 zaten we vanmorgen al keurig aan het ontbijt. Het was gelukkig beter dan in de andere hostels, we hadden nu zelfs broodjes in plaats van crackers uit een zakje. Koffie en thee moesten we uit zo’n ijzeren warmhoudbak halen met een grote soeplepel en dan in een kom doen.
Daarna gingen we de stad in. Met bordjes waren alle bezienswaardigheden goed aangegeven en we gingen als eerste naar het huis van Julia. Het was een beetje regenachtig, maar toch stond het er stampvol met toeristen. Eerst kwam je een tunneltje door waar iedereen met pleisters hun namen op de muur hadden geplakt. Jis had nog een hansaplast pleister in haar tas, dus hebben wij ook maar meegedaan aan die trend.
Voor het balkon stond een beeld van Julia, iedereen maakte een foto met één hand aan haar arm en de andere op haar borst. Blijkbaar brengt dat geluk. Ook daar was het hartstikke druk, ook met Nederlanders die hun kinderen naar voren duwde: “Gewoon naar voren dringen hoor, en na die man springen jullie snel op dat beeld.”
Daarna zijn we nog naar de arena, bijzondere kerken, en de winkelstraat geweest. De stenen in de winkelstraat waren glad en omdat het geregend had nog veel gladder. Toen we ervoor stonden zagen we een jongen op ons af komen, schreeuwend dat iedereen uit de weg moest gaan. Hij gleed als Bambi op het ijs voorbij met z’n teenslippers en viel steeds net niet. Zijn vrienden stonden hem van een afstandje uit te lachen.
De winkelstraat was tof en toen we ergens uit kwamen, begon de zon eindelijk te schijnen en was het ook gelijk warm. Jeej!
’s Avonds werden we door een ober in pak (maar wel met enorme gaten in z’n oren) naar binnen getrokken bij een restaurantje. Het zag er prima uit en ook niet zo duur, al kwamen er achteraf wel servicekosten bij.
Daarna zijn we weer naar het hostel gegaan. We hebben nu nog maar 1 ander meisje op de kamer, een Nederlandse en heel gezellig. Wij houden het hier nog wel even uit! :)

17-08-2014
Vandaag hadden we nog een volle dag in Verona. We begonnen weer met de stad in te gaan, maar we hadden de grootste bezienswaardigheden eigenlijk al gezien. We besloten om wat verder te lopen en toen kwamen we bij andere stukken historische bezienswaardigheden. Echt wel tof om te zien allemaal en we hebben veel potentiële profielfoto’s kunnen maken, haha.
Toen zijn we nog een paar winkels binnen gelopen, maar we merkten dat we wel echt een beetje te veel gedaan hadden deze vakantie. We wilden echt even niks doen, dus zijn we terug gegaan naar het hostel en gingen we daar in de tuin chillen. Ik ging op een bankje liggen met m’n boek, maar toen merkte ik ineens dat ik vanuit de bomen werd aangestaard door een miljoen rupsen en de muggen zagen in mijn benen een waar feestmaal. Snel maar ergens anders gaan zitten, terwijl ik enorme jeukende bulten op m’n benen kreeg en één van mijn tenen twee keer zo dik werd. Jis werd daarna ook nog heel veel op haar benen geprikt.
Die avond zijn we ook weer op pad gegaan en we hebben bij een ander restaurantje gegeten net buiten het historisch centrum. Zelfs met servicekosten was het nog goedkoop en echt heel lekker. Jis wilde daarna nog een ijsje en we gingen naar hetzelfde zaakje waar ze eerst haar ijsje op haar benen gemikt had. De vrouw die daar stond herkende haar blijkbaar en vroeg gelijk of ze een bakje wilde.
Daarna zijn we weer naar het hostel gegaan en hebben we relaxed film gekeken.

18-08-2014
Reisdag vandaag! We gingen van Verona naar Innsbruck. In Verona waren we op de bus aan het wachten, maar kwamen er na een half uur achter dat die niet zou komen. Toen zijn we maar als echte bikkels in de bloedhitte met onze backpacks een half uur gaan lopen en we waren gelukkig nog op tijd voor onze trein.
De overstap was in Brenner en op de reisinformatie stond bij spoor ‘TRN’. Wij en een paar andere backpackers snapten er niks van en gingen het overal vragen, maar niemand sprak natuurlijk Engels. Uiteindelijk wist het meisje van een restaurantje het wel, we moesten gewoon een heel eind doorlopen en daar zou een rode trein staan. Hoera!
We zaten net toen een dikke man in wielrennersoutfit zijn fiets in de trein zette en riep dat de trein moest wachten. Zijn shirt was omhoog gekropen en zijn broek omlaag, waardoor zijn dikke behaarde buik zichtbaar was. Het duurde een eeuwigheid voor hij terug was en hij had zijn vrouw bij zich, allebei bezweet en vies. Een andere man was boos omdat de trein door hen zo laat vertrok en begon tegen ze te schreeuwen met grote handgebaren. De hele trein gaapte het tafereel aan en toen stopte hij er maar mee.
In Innsbruck namen we een bus naar ons hostel en die stopt gewoon recht voor ons hostel, superfijn! We zitten ook echt in een leuk hostel, schoon en met leuke mensen. Onze kamergenotes (moeder en dochter) zijn half Nederlands, half Engels en doen een fietsvakantie. Ze fietsen nu 60km per dag, maar het meisje was eerst alleen en fietste toen 110km per dag. My god, en wij dachten al dat wij sportief waren.
We gingen naar de supermarkt en toen koken. We moeten hier wel betalen voor het fornuis, 50 cent per 13 minuten. Er stond een Nederlandse jongen in de keuken van onze leeftijd en hij gooide er voor ons muntjes bij. Hij was heel spontaan en kletste er op los.
Na het eten vroeg hij of we vanavond plannen hadden, want zijn vriend lag ziek op bed. We stemden ermee in en gingen met z’n drieën naar het stadcentrum. Net buiten het hostel riep er iemand ‘heeejjjj’. Het was een Belg met een skateboard die nogal dronken leek. Hij vroeg wat wij gingen doen en wilde wel mee toen hij het antwoord hoorde. Hij bleef een paar honderd meter bij ons en vertelde dat hij met vrienden op vakantie was, maar dat ze nu allemaal opgesplitst waren. Daarna ging hij een skatepark zoeken en was hij weer weg.
We hebben het stadscentrum gezien en de jongen leidde ons een beetje rond. Uiteindelijk zijn we bij een barretje gaan zitten om wat te drinken en het was echt heel gezellig.
Morgen gaan we Innsbruck verkennen! :)

• 20 Augustus 2014 - 16:00

A.s.duinkerke:

Hoi Jen,

Leuke verhalen schrijf je.
    Je zou kolommist moeten worden bij een krant.
    En nu morgen terug naar huis.

Veel liefs,

Opa en oma

• 21 Augustus 2014 - 23:23

Jennifer Duinkerke:

Haha bedankt!
    Columnist lijkt me inderdaad best een leuk baantje, maar die in de krant zijn altijd veel beter! :p
    Ik ben nu weer thuis, spring zo mn bed in en morgen heeeel lang uitslapen!

XxJen