Dag 5, Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Jennifer Duinkerke - WaarBenJij.nu Dag 5, Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Jennifer Duinkerke - WaarBenJij.nu

Dag 5, Kandy

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

13 November 2018 | Sri Lanka, Kandy

Vandaag zijn we een berg opgeklommen voor een mooi uitzicht over Kandy. Flinke klim, maar het was het wel waard. Het was bovenaan ook best toeristisch en er waren veel mannen die allerlei toeristenspulletjes wilden verkopen.
Toen we weer naar beneden liepen kwamen we langs een parkje waar we nog even in zijn gegaan. Er stond hier en daar een boeddha beeld en er waren veel tropische vogels te zien. Die zitten overal wel, maar nu had ik even de tijd om goed te kijken. Net Blijdorp, maar dan in het wild.
Terug in het stadje kocht ik nog een windgongetje waarvan Siraj eerst alleen de prijs had gevraagd (350 roepies). Toen ik erbij kwam staan wilden ze ineens 1600 roepies hebben, maar Siraj kletste en lachte wat en toen kon ik het voor de lokale prijs krijgen. Siraj had weer gezegd dat ik zijn vrouw was. Beste tactiek tot nu toe.
Op straat was er een soort parade/toneelspel aan de gang. Ze beeldden een soort strijd uit tussen goed en kwaad, zo leek het in ieder geval. Een paar mannen ondersteunden een beeld van een god (denk ik) en anderen een beeld van een wezen met een speer of zwaard. De laatsten kwamen het beeld van de god dan ‘aanvallen’ en er waren dan een paar mannen die het beeld verdedigden met goudkleurige speren. Alles ging gepaard met muziek. Ik wilde graag de precieze betekenis weten, maar Siraj zijn Engels is nog niet goed genoeg om dat uit te kunnen leggen. Sowieso is dat soms best lastig. Siraj denkt dat hij heel goed Engels spreekt, maar hij gebruikt sommige woorden die een hele andere betekenis hebben en verdraait zinnen nogal. Ook heeft hij een behoorlijk accent en het is voor mij niet altijd makkelijk om te snappen wat hij bedoelt. Toch vind ik het wel knap, want hij is pas twee of drie maanden bezig met Engels leren. We komen er gelukkig meestal toch wel uit, met dank aan vertalingswebsites. Ik ben altijd intens gelukkig als ik ergens een streepje wifi heb, dan kan ik even de brandende vragen stellen.
Morgen gaan we met de trein naar Ella. Volgens internet is de treinreis van Kandy naar Ella één van de mooiste ter wereld, dus ik ben heel benieuwd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 23324

Voorgaande reizen:

09 November 2018 - 21 November 2018

Sri Lanka

11 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Ierland

31 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

Europa Backpackreis

17 Juni 2013 - 20 Augustus 2013

Canada!

Landen bezocht: